Természet az irodalomban I. tantárgyi fejlesztés - Károlyi Bernáth Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola Almáskamarás

A témakörnek megfelelő irodalmi művek kiválasztása után a feldolgozás módja volt fontos szempont.
A feladatok közé tartozott a célcsoport irodalmi ismereteinek bővítése, minél változatosabb munkaformákon keresztül. Az adott óraszámoknak megfelelő anyag mennyiség lehetőséget nyújt a legkülönfélébb tevékenykedtetésekre. Tesztek feladatlapok elkészítése, előzetes feladatok, kiselőadások, PPT alkalmazása, csoportos, páros és egyéni munkaformák alkalmazása, memoriterek, dramatikus játékok tették érdekessé a foglalkozásokat.
A foglakozásokon lehetőség nyílt a legváltozatosabb módon történő feldolgozásra és megismerésre. A munkaformák legszélesebb palettájáról válogatva a gyermekek irodalmi alkotások befogadásának képességét, esztétikai értékrendjét, együttdolgozás örömeit, erősíthettük a gyerekben. Az olvasóvá nevelés mellett a tolerancia, elfogadás és a munkamegosztás képességeit is fejlesztettük.