Természet az irodalomban II. tantárgyi fejlesztés - Károlyi Bernáth Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola Almáskamarás

Nagyon örültem a projekt kínálta lehetőségeknek, mivel a tantárgyi foglalkozásokon olyan tevékenységeket sikerült megvalósítani, amelyekre a tantervi tanórákon nincs idő, vagy eszközhiány miatt nem valósíthatóak meg.
A témaválasztás során az vezérelt, hogy a gyerekek életkorának, és érdeklődésének megfelelő témát válasszak. A foglalkozásokon változatos munkaformákat alkalmaztunk: kooperatív technikával, páros munkával, csoportos munka segítségével, valamint frontálisan dolgoztuk fel a tematika által kiválasztott témát.
Segítségül hívtuk a drámapedagógiát, melyet nagy sikerrel alkalmaztunk.
Nagy örömmel alkottak a gyerekek a témához kapcsolódó technikai produktumokat. Pl. az őszi versek témakört szőlőleveles kompozícióval koronáztuk meg. (A csatolt képek alapján.)
Az ügyességi, alkotós feladatok segítették az irodalom megszerettetését a gyerekekkel. A délutáni foglalkozásokon érdekesen, élményszerűen, játszva tanultunk, mellyel elősegítettük a szövegértés fejlesztését, a versek, a novellák, valamint a regények megszerettetését.
A versírás műfajával is sikeresen próbálkoztak diákjaink. A projekt sikeresen hozzájárult az olvasóvá válás folyamatához.