ÖKO-tevékenységeink


   ÖKO-tevékenységek | Beszámoló, munkaterv | Erdei iskola | Fenntarthatósági Témahét | Galéria

Erdei iskolánkat nem most szerveztük meg első alkalommal. Az erdei iskolázásra tudatosan készültünk. Olyan konferenciákon vettünk részt, ahol az erdei iskolákról volt szó. Régóta erdei iskolázó pedagógusokat hívtunk meg az iskolánkba, hogy tapasztalataikkal segítsék elindulásunkat és ösztönözzék elhatározásunkat, hogy jó az elképzelésünk. Két kollégánk (Horváth Antal és Orosz László) elvégzett egy 42 órás pedagógus-továbbképzési tanfolyamot, mely segítséget adott az erdei iskola szervezéséhez és lebonyolításához is. Sok, a témával kapcsolatos szakirodalmat vásároltak kollégáink és az iskolai könyvtár is.
Miután kialakult a nevelőtestületben az igény az erdei iskola iránt, ezt megfogalmaztuk és beleírtuk pedagógiai programunkba. Ezután döntöttük arról, hogy erdei iskolának leginkább a 6. évfolyam tananyaga a legmegfelelőbb, ezért ezen az évfolyamon fogjuk azt megvalósítani. Eldöntöttük, hogy Gyula-Városerdő nagyon jó helyszín, mert viszonylag közel van, de mégis teljesen más vidék, mint ahol lakunk.
A 2006. évi erdei iskolánkat már az előző évek tapasztalatai, egy megvalósított szervezési folyamat és lebonyolított program alapján készítettük. Első lépésként felmértük az érdeklődő gyerekek számát, a 6. évfolyam összes szülőjének írt felhívás segítségével. Miután megtudtuk a pontos létszámot, megírtuk a pályázatunkat Békés Megye Közoktatási Közalapítványához. A költségeknél egy kb. 10 %-os inflációval számoltunk a 2005-ös árakhoz képest. A pályázatunk nyert, ezért a szállást és étkezést lefoglaltuk a pályázatban megjelölt időpontra a Dalerd ZRt. Gyula-Városerdő tájékoztatási központjában. A következő teendő 2006. tavaszán a létszám pontosítása, és a konkrét szülői engedélyek beszerzése, valamint a most már kiszámított pontosított költségvetés alapján a szülő nyilatkozata a költségek vállalásáról. A résztvevő gyerekeknek és szüleiknek megbeszélést tartottunk két héttel az erdei iskola kezdete előtt. Azoknak a szülőknek, akik nem tudtak eljönni a megbeszélésre egy rövid feljegyzést juttatunk el, hogy tudják a legfontosabb teendőket. Összekészítettük a szükséges eszközöket, úgy, hogy kellemes-napos időnek megfelelően és esős-hűvös idő esetére is legyenek megfelelő eszközök a programok lebonyolításához. Beszereztük a madarak megismeréséhez szükséges "Madarak Magyarországon" kiadványt, melyet minden tanuló megkapott és a jutalmazáshoz, ajándékozáshoz szükséges könyveket, kiadványokat.

Erdei iskolánk céljainak megvalósítása:

Feladatok, programok:

Az erdő külső és belső kapcsolatai projekt köré szerveztük a modulokat, melyeket a gyerekek előzetes javaslatai alapján a tábor kezdete előtti megbeszélésen állítunk össze figyelembe véve az időjárási helyzetet is. A modulokban a gyerekek előre megalakított 10 fős csoportokban dolgoztak.
A szabadidős időszakban valósítottuk meg a tábortűz melletti éneklést és a játékokat.
Szerdán tájfutó verseny, majd csütörtökön délelőtt 2-3 fős csoportoknak, „Ki a legügyesebb a végén?” vetélkedőt szerveztünk.
Az erdei iskolában alkalmazott módszereink voltak: