A Csodavilág az óvoda-iskola átmenet megkönnyítését célzó, iskola-előkészítő
és befogadó komplex fejlesztési program, amely a tanév első két hetében folyik
az első osztályokban. A program célja, hogy elősegítse az iskolába lépő
gyermekek mentális és emocionális beilleszkedését a számukra új környezetbe. Az
érzelmi nevelés mellett játékos formában lehetőséget nyújt a tanulók
képességeinek, készségeinek kibontakoztatására.
Tovább...
Az informatikai eszközök kezeléséhez
szükséges alapvető kompetenciák elsajátítását mindenki számára egyformán lehetővé kell tenni, az ehhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket az
intézmények alsó szintjein is meg kell teremteni. Mi kezdetektől erre törekedtünk, ezt a célt tűztük ki magunk elé. A tárgyi feltételeink bővülése,
az információs és kommunikációs technológia eszközeinek elterjedése óráinkon gazdagította a pedagógiai módszertani kultúránkat is. Jó gyakorlatunkban
az interaktív tábla, a tanulói laptopok, a szavazórendszerek, web 2.0-as alkalmazások stb használatára láthatnak példát.
Tovább...
A negyedik éve működő szakkör célja a programozást és robotépítést kedvelő tanulók összegyűjtése, számukra ennek az új, kreatív és sokoldalú hobbinak
a bemutatása, megszerettetése. A foglalkozások során a problémamegoldás, logikai gondolkodás, programozási készségek fejlesztése a cél, miközben a
gyerekek játszva szerezhetnek meg több különböző tantárgyhoz kapcsolódó ismeretet (pl. fizika, természetismeret, matematika). Mindezeket a
LEGO Mindstorms készlet segítségével valósítjuk meg.
Tovább...
A vetélkedő a Vörösmarty Mihály Tagintézmény alsós tanítóinak ötlete alapján indult el és vált hagyománnyá tagintézményünkben. A verseny az egész tanévet felöleli, többfordulós rendszerben zajlik. A jelentkező tanulóink több színtéren is megmutathatják elméleti és gyakorlati tudásukat, alkalmazhatják eddig megszerzett ismereteiket. Emellett a verseny során játékos feladatokon keresztül biztosítjuk az alapkészségek fejlesztését, a tudásalap szélesítését, az iskolán kívüli tapasztalatszerzés irányítását és a magasabb szintű gondolkodási képességek fejlesztését.
A projektmódszerekkel az eltérő képességű és szociális helyzetű tanulók együttnevelésének, oktatásának maradéktalan megvalósítása a cél melyet az
IPR (integrációs pedagógiai rendszer/program) keretében kívánunk megvalósítani. Célunk továbbá a hátrányos helyzet időben való felismerése, a szülők
bevonása az együttnevelésbe. Erősödik a család, és az iskola kapcsolata, a tudás értékké válhat, ami a sikeres továbbhaladás feltétele.
Tovább...
Célunk a folyamatosan bővülő, összintézményi szintű oktatásszervezéssel és szervezetfejlesztéssel az inklúzió elérése, valamint tanulóink teljes
körű belső szakszolgálati ellátása. Ehhez olyan szervezeti kereteket valamint a hozzá tartozó dokumentációs hátteret építettünk ki, mely szolgálja az
intézményhasználók egyenlő hozzáférését az együttneveléshez, valamint szakszolgálati feladatok önálló ellátásához. Programunk a rászoruló tanulók
ellátását komplex módon fogja át: gyógypedagógiai, pszichológiai és gyógytestnevelés oldaláról. Saját munkánk a szakszolgálati területekhez tartozó
kidolgozott dokumentáció, jó gyakorlat és szervezeti feltételrendszer.
Tovább...