A pályázat célja | A pályázat bemutatása | Rendhagyó szülői bemutató | Média | Videó | Galéria
A pályázat bevezető szakaszában a diákok egy kerettörténetet fogalmaztak meg, melynek témája:
Milyen lesz/lehet Orosháza száz év múlva? Az alternatív jövőképhez a globális éghajlatváltozás és az ivóvízkészlet elérhetősége adta a kiinduló gondolatokat.
A pályázat révén így mód nyílt a környezettudatosságra, a környezeti fenntarthatóságra, a környezetvédelemre nevelésre is. A lehetséges jövőre alapozott történet feldolgozásával, valamint a kézzel fogható projekttermék (terepasztal) megalkotása során a tanulók irodalmi alkotásokat, számítógépes modelleket, digitális animációt és egy makettet készítettek.
A digitális történetmesélés során az elképzelt események leírásához és bemutatásához a szokásos irodai szoftvercsomag mellett a tanulók a Scratch online programozói felületen (https://scratch.mit.edu/) készítettek illusztrációt.
A tanév során a diákok a kreatív írás módszertannal történő ismerkedés révén újságot írtak és szerkesztettek (MS Publisher), megtervezték a jövőbeli város logóját (Inkscape vektorgrafikus képszerkesztő) is. A terepasztal – melyen különböző működő rendszerek mutatják be a vízhez köthető feladatokat – érzékelőknek és kijelzőknek vezérlése micro:bit alapú. Ezen eszköz programozásának megtanulása is a projekt keretében zajlott. A terepasztal elemeinek, a város épületeinek megtervezése Tinkercad 3D tervező programmal történt, fizikai előállításuk az iskola 3D nyomtatóival és hagyományos anyagmegmunkáló eljárásokkal készültek.