Nemzeti Tehetség Program | Nemzeti Kulturális Alap | Minősített Tehetséggondozó Műhely
NTP-INNOV-21-0104 pályázat „Irány a Mars!” projekt
A 2021/2022-es tanévben az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Vörösmarty Székhelyintézménye folytatta korábbi sikeres „Makerspace” közösségi alkotó tér tehetséggondozó munkáját. Az iskola ebben a tanévben az NTP-INNOV-21-0104 „Irány a Mars!” című projekt keretében ismét egy teljes tanévet átölelő 60 órás komplex tehetséggondozó program keretében fejlesztette a tanulók képességeit, kompetenciáit. A tanév tematikája az űrkutatás és a csillagászat volt, ami az egyik legtöbb izgalmas felfedeznivalóval szolgált a diákok számára. A tanulók megismerték közvetlen környezetüket, a Naprendszert, az űrkutatás történetét, eredményeit, ezek magyar vonatkozásait, de a legfrissebb, a csillagászokat leginkább lázban tartó híreket, témákat is. Tárgyiasult alkotásként a fiatal tehetségek közösen terveztek és építettek meg egy marsi kolóniát bemutató terepasztalt. (tovább)
NTP-MTTD-20-0163 pályázat „Múltidézés modern módszerekkel” projekt
2020 szeptemberében az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Vörösmarty Székhelyintézményének nyertes NTP-MTTD-20-0163 „Múltidézés modern módszerekkel” című projektje keretében elindult egy olyan 60 órás komplex tehetséggondozó program, mely példaértékű a régészeti-múzeumi és az oktatási, tehetséggondozó területek módszertanának, valamint a modern digitális eszközök használatának eredményes összekapcsolásában. Tizenöt bevont tanulóval a heti kétórás foglalkozások több tantárgyra (történelem, technika, informatika, magyar) valamint több tehetségterületre (pl. logikai – matematikai, természeti, nyelvészeti) építettek. Az általános iskolás korosztály számára régiós szinten is egyedülálló újszerű pedagógiai módszertannal – a makerspace tárgyalkotással, az alkotópedagógia (maker-szemlélet) alkalmazásával – végzett tehetséggondozás fejlesztette a különböző érdeklődési körű és eltérő korosztályból bevont tanulók matematikai, természettudományos, digitális kompetenciáit, adott számukra élményeket. (tovább)
A Nemzeti Tehetség Program pályázatok támogatója és kezelője: Miniszterelnökség Családokért felelős tárca nélküli minisztere és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (tovább)
NTP-MTTD-18-0143 pályázat „A közös alkotás öröme” projekt
2018 szeptemberében indult az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Vörösmarty Székhelyintézményében az NTP-MTTD-18-0143 pályázat „A közös alkotás öröme” című projektje, melynek keretében húsz tanuló a tanév során 60 órás komplex tehetséggondozó programban vett részt. A foglalkozásokra heti két délutáni órában került sor. A program három tantárgy (technika, informatika, magyar), valamint három tehetségterület: (logikai – matematikai, természeti, nyelvészeti) összekapcsolódására, és a különböző érdeklődési körű és eltérő korosztályból bevont 10-14 éves tanulók egész éves aktivitására épült. (tovább)
NTP-MTTD-17-0217 „Komplex gondolkodásfejlesztés” projekt
A pályázat a 2017/2018-as tanévben iskolánk 3-4. osztályos tanulói számára biztosított olyan délutáni tehetséggondozó program foglalkozássorozatot, amely segítségével diákjaink megismerkedhettek a modern robotika eszközök korosztályuknak megfelelő változataival. Célunk ezen eszközök segítségével a logikai gondolkodás, a kreativitás és a problémamegoldás fejlesztése, bevezetés a programozásba, valamint a reál tudományok tanórákon bemutatott ismereteinek gyakorlatban történő alkalmazásába. (tovább)
NTP-HTTSZ-17-0026 „Tehetségsegítés Dél-Békésben” - Dél-békési Tehetségsegítő Tanács
A tehetségsegítő tanács pályázata a 2017/2018-as tanévben támogatta:
NTP-HTT-16-0025 „Nyitott iskola, nyitott tanulói társadalom” - Dél-békési Tehetségsegítő Tanács
A tehetségsegítő tanács pályázata a 2016/2017-es tanévben – a tanács működésének első évében segítette, támogatta:
NTP-TM-13-0003 „A szem muzsikája” projekt
A pályázat a 2013/2014-es tanévben iskolánk ének-zenei nevelését támogatta az ekkor 60 éves, Kodály módszeren alapuló emelt szintű ének-zene nevelésünk és a néptánc oktatás összekapcsolásával. Célunk volt, hogy a gyerekek tanuljanak meg táncolni, a tánc által gazdagodjon, fejlődjön személyiségük, kapcsolatteremtő képességeik. A heti rendszerességgel megtartott foglalkozásokon a 2-4. évfolyamos diákokkal táncoktató mellett ének szakos kollégák is foglalkoztak. (tovább)
A Nemzeti Tehetség Program pályázatok támogatója és kezelője: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (tovább)