A pályázat célja | A pályázat bemutatása | Interaktív csoportos foglalkozás | Média | Videó | Galéria
A komplex tehetséggondozó program során a résztvevők közösen terveztek majd építettek meg egy marsi kolóniát bemutató terepasztalt. A folyamat elején jelentős kutatómunka zajlott: meg kellett ismerkedni pl. a marsi körülményekkel és megoldásokat kellett találni a szélsőséges természeti kihívásokra. Ezután kezdődhetett a tervezés, amely során elkészült a marsi környezetet bemutató terepasztal és a leendő telepesek által készített tereptárgyak 3D makettjei. A maker-szemléletet alkalmazva a digitális kompetenciák elmélyítéseként létrehozott terepasztal interaktív módon mutatja be az elképzelt marsi kolónia életét. A modellezésen keresztül a tanulók megismerték a Naprendszert is, a programozható LEGO Mindstorms készlet segítségével pedig marsjáró modellt készítettek. Ismeretterjesztő videók révén történt meg a foglalkozásokon tanult ismeretek és a műhely munkájának bemutatása.
A tanulók a program kezdetén egy Csámborgás a Naprendszerben c. Actionbound kihívásban vettek részt. Ennek kapcsán méretarányos távolságban és méretarányos nagyságban modellezték és járhatták be a Naprendszer bolygóit Orosházán. Közben a bolygók tulajdonságairól szerezhettek információkat, vagy pl. érdekes videókat nézhettek meg a témában.
A tehetséggondozó program szakmai munkáját a nagyszénási Mira Csillagászati Szakkör is támogatta. A csoport lelkesedését a James Webb Űrteleszkóp kilövése, az események folyamatos figyelése is éltette.
A pályázatban folyamatos volt az ott folyó munka dokumentálása is, melyet a gyerekek az intézmény eszközeivel végeztek el. Így fotókat és videókat készítettek DJI Pocket kamerákkal, de kipróbálhatták az Insta360 kamerát is, mellyel 360°-os videókat lehet készíteni.
2022. június 2-án Kecskeméten planetáriumi bemutatón, Szolnokon interaktív repülőgép múzeumi foglalkozásokon vettek részt a tehetséges diákok, június 16-án pedig egy élményalapú program részeként családtagjaikkal, hozzátartozóikkal együtt a Digitális Tudásközpont Békés foglalkozásain ismerkedhettek meg a digitális technológia legújabb vívmányaival.
A pályázat sikerrel valósította meg célját: a tehetséges tanulók egy komplex fejlesztő programban vehettek részt, a foglalkozásokon új ismereteket szereztek, fejlesztették képességeiket, kompetenciáikat. Mindeközben bővült a diákok világegyetemről alkotott képe, tudása. A diákok jártasságot szereztek a 3D tervezés és nyomtatás, a programozás és a hagyományos anyagmegmunkáló eszközök használatában is.