A pályázat célja | A pályázat bemutatása | Rendhagyó szülői bemutató | Kirándulás | Média | Galéria
Az egész éves programot a módosítások után három nagy csoportra lehetett osztani.Az első részben megismerkedtünk a programozás alapjaival. Erre a feladatra egy, a gyerekek korosztályának megfelelő, kifejezetten oktatási
célokra kifejlesztett programozási nyelv, a Scratch bizonyult a legalkalmasabbnak. A foglalkozások során a grafikus felületű nyelv segítségével
megismerkedhettek a programozás alapelemeivel, a különböző utasításfajtákkal, ciklusokkal elágazásokkal, változókkal. Ami talán még ennél is
fontosabb volt: egyfajta programozói szemlélet kialakítása a gyermekben, amit jól alapozott meg a bevezető rész.
A második oktatási részben a Pro-Bot nevű oktatási célokra tervezett robot programozásával foglalkoztak a gyerekek. A programozási feladatok ismerősek voltak számukra, hiszen az informatika órákon is használt Imagine LOGO-hoz nagyon hasonló módon lehet működésre késztetni az eszközöket. A különbség azonban így is jelentős volt, hiszen a járművek megmozdultak, rajzoltak, megalkották a gyerekek által írt programokat.
A harmadik szakaszban megismerkedhettek a Lego WeDo eszközzel: először meseprojektet valósítottak meg. A munka kiscsoportokban folyt, nagyfokú önállóság mellett. A szereplők mozgatására, azaz programozására is szükség volt. A következő egységben környezetvédelemi témájú miniprojektet valósítottak meg, ahol a közlekedési eszközök építését követően a különböző szenzorok használatára is módjuk nyílt. Munkájukat végig dokumentálták: képekkel, videókkal, Padlet használatával. A végzett tevékenységről beszámoltak, értékeltek.